1. סרטונים
  2. חינוך והדרכת הורים
  3. התמודדות מול מחנך


        "התמודדות מול מחנך "

  השלב המטריד ביותר בחינוך הילד העובר כמעט על כל הורה כיום הוא התמודדות עם המחנך של הילד בכיתה בה הוא לומד . 

  לא אחת , מתגלעים בעיות תקשורתיות עם המחנך , מחלוקות חינוכיות וכד' הגורמים למחנך לערב את המפקח או את המנהל .  מה             שגורם להורה לעוגמת נפש עצומה  . 

  כיצד אנו אמורים להתנהל מול מחנך הילד בכדי להימנע מאי נעימויות או טירדות בשגרת חיינו ? 

  במצב בו נוצר מצב של קונפליקט עם המחנך , כיצד ננהג בכדי לצמצם את הקונפליקט או לבטלו  ?

  בכדי להבין ולהרחיב את היריעה סביב השאלות הנ"ל עלינו להפנים לפני הכל שכיום ישנם עובדי הוראה וותיקים ואולי צעירים ויש מהם       מיומנים פחות ויש מיומנים יותר ומכאן יש לגשת אל הנושא בצורה זהירה ביותר . 

  כאשר המחנך מגלה חוסר מקצועיות { בדרך כלל עקב כניסה חדשה למערכת החינוך או חוסר כלים מקצועיים } , רצוי מאוד לא להבליט       למחנך את חסרונותיו - דבר העשוי לפגוע בו רגשית ולהוות טריגר לקונפליקט מתמשך וסגירת חשבונות לאורך זמן מצד המחנך . 

  בכל עת בו אנו מגיעים לשיחה עם המחנך , בין אם זו שיחה ממשית ובין אם שיחה טלפונית , נעשה מאמץ גדול לשדר לו גישה חיובית         ומחמאות על עבודתו ונעשה כל מאמץ לתקוף אותו כמה שפחות . 

  ברור הדבר כי בעת אירוע שלילי שאירע מול המחנך , רצוי מאוד להעלות זאת בפניו לפני כל צעד ולא להפתיע אותו בזימון לשימוע עם         המנהל . במידה ואנו רואים כי המחנך אינו מקבל אחריות ומנסה להתנער ממעשיו הרי שאין מוצא מלבד להתקדם למפקח המוסד ולזמן       את המחנך לשיחת ברור והבהרה . 

  בעת עימות של הילד מול המחנך , נעשה כל מאמץ לא לתקוף את המחנך מול הילד גם אם המצב מחייב גישה זו כי בגישה זו אנו פשוט       הורסים את הילד וגורמים לו להבין שמעמד המחנך כה נחות עד כדי שניתן לרמוס את מעמדו . תחושה זו אצל הילד אולי כעת תיתן לו           בטחון אבל בעתיד תפגע בו בכל מוסד חינוכי בו הוא ילמד .

  במצב של דילמה כיצד ומה לעשות , רצוי מאוד להיוועץ עם איש מקצוע חיצוני אשר ילווה אתכם מול המחנך או הנהלת המוסד החינוכי       וצוות ההנהלה . 

  לכל שאלה או דילמה אשמח להיות לעזר .

  ישר גבריאל .

  מנחה הורים חינוכי , יועץ זוגי ומשפחתי - M.A. 

  


*******************************************************************************************************

"איזהו חכם הרואה את הנולד ".  לקבלת פרטים לייעוץ ראשוני אנא השאירו םפרטים באתר ואנו נשוב אליכם בהקדם . 


  שלווה בארמנותיך :

    לפרטים נוספים :

  טיפול זוגי .

  טיפול רגשי .


  פסיכותרפיסט מומלץ . 


  קלינאית תקשורת - טיפול בשפה ודיבור וכו' .

  ועוד . 

logo בניית אתרים