1. סרטונים
  2. משפחה
  3. ילד מוגבל במשפחה


   "ילדים מוגבלים "

   אחת ההתמודדויות הקשות שישנם כיום להורים היא התמודדות עם גידולו של ילד מוגבלים באמצעים .

  ילד מוגבל זהו מושג המורכב מעולם שלם של סוגי ילדים אשר נפגעו כתוצאה מלידה בעייתית או נפגעו עוד ברחם אימם או נוצרו עם פגם כלשהו כבר עוד  בהיווצרותם . ישנם מקרים אשר ילד ייפגע ויגדל מוגבל כתוצאה הבעיית התפתחות שנוצרה לאחר הלידה כגון אי ספיגה של דמם מוחי כתוצאה מפגות  מוקדמת מאוד וכד' . 

 התמודדות של הורה מול ילד מוגבל אינה מתבטאת בשנה הראשונה לחייו שאז המוגבלות עדיין אינה ניכרת דיה אלא לאחר כשנה וחצי לחייו שאז איבריו  מתחילים לתת את אותותיהם כולל המוח ושאר איברי הגוף התלויים בפעילות המוח .

 לא אחת נתקלתי במשפחות שקרסו ואף התפרקו עקב קושי התמודדותי עם בעיה זו . 

 מניסיוני האישי של מתמודד עם תאומים מוגבלים אומר כי אכן לא קל אבל הכל תלוי בהשקעה הראשונית של ההורים בילד כמו גידול של שתיל . ככל שנעבד  אותו בתחילה יותר טוב כך נבטיח שיגדל איכותי ועם פירות טובים יותר . 

 ילד מוגבל לדוגמא  פג , שנולד בשבועות המוקדמים יותר 23 ומעלה , הרי המוח אינו מפותח , הכל עדין ורך והקושי להתמודד עימו קשה במיוחד . 

 בעת אישפוזם של ילדיי בשיבא , היינו מאוד קשובים לעצותיהם של האחיות הוותיקות ולשמחתי הירווחנו ובגדול . 

 לא עזבנו את ילדינו לרגע קט , המגע היה חלק בלתי נפרד מהשהייה עימהם שכללה 24 שעות מסביב לשעון .

 השקעה מטורפת זו גרמה לילדינו בטחון עצמי , שקט נפשי ומעולם לא הירגשנו את ילדינו קמים בלילה מבכי מלבד בעיות רפואיות כגון חום או בעייות  שיניים וכדומה . 

 שוחחתי עם רופאה מאוד בכירה בתחום התפתחות הילד מצפון הארץ ושאלתיה מדוע פגים בדרך כלל חרדתיים ? 

 תשובתה היתה מדהימה ונחרצת : 

  " מאחר ופג מתפתח עם איחור התפחותי , רבים מהם אינם יכולים או מתקשים לסגור את אבריהם , הם מגיעים לעולם קטנים מאוד כאשר בזמן זה היו צריכים  לשהות ברחם אימם ולהתפתח בבטחון מלא ופתאום הם יוצאים לעולם "לא מוגן ולא מגן" ומשם הם מתחילים לפתח תחושת חרדה , תחושת חוסר מוגנות  המתקבעת אצלם עם השנים . "

 יהיו פגים אשר יגדלו להתפתחות תקינה כזו או אחרת ובתהליך טיפולי קוגנטיבי התנהגותי אולי יהא ניתן להסיר את חרדותיהם אבל אין זה בטוח וודאי .

 אחד הקשיים של ההורים המתגלה ברבות השנים  הוא , התמודדות מול רשויות המדינה , רכישת עזרים או חיפוש אחר מוסדות חינוך וכדומה . 

 לציין כי אכן רשויות המדינה משדרות לנו אימפטיה , תחושת מעטפת לכאורה , תחושת בטחון שיש עם מי לדבר אבל לא תמיד זה נכון ומציאותי כלל . 

 רבים המקרים בהם הרשויות משדרות לנו עייפות החומר , קביעת עובדה ולפעמים אף יחס משפיל ומבזה כאילו אנו גורמים להם לנטל מסויים .

 תחושות אלו עשויות לגרום לנו ההורים לתסכול מתמשך העשוי להתבטא ביחסינו אל הילד ולפעמים אף לקריסה בהתמודדות עימו . 

       "גימלאות ואביזרים מיוחדים "

     חשוב לדעת כי תינוק שנולד עם איחור התפתחותי עשוי לזכות אותנו ההורים בגימלת נכות זמנית כבר מיום הלידה . איחור בהגשת התביעה ניתנת עד שנה  וניתן לקבל רטרו עד שנה . אכן המוסד לביטוח לאומי ינסה לדחות אבל בל נשכח שיש וועדת ערר ובית מהשפט לעבודה הדן בערעור על ביטוח לאומי וניתן  לקבל סיוע משפטי חינם שכן הילד הוא התובע לכאורה ואנו פועלים בשמו .

 בעת גדילת הילד ובעת הצטרכותו לטיולון מיוחד , ניתן לקבל כיום טיולון מותאם חינם במימון משרד הבריאות . זאת לאחר המצאת חוות דעת של איש מקצוע  האמון על תחום זה .

 גימלת נכות של הילד הינה גימלה זמנית בערך עד גיל 13-14 שאז זה נעשה קבוע והכל תלוי בסוג הבעייתיות של הילד ונכותו . יהיו ילדים שיקבלו נכות  לצמיתות כבר מגיל 3-4 עקב בעייתם החמורה .

 בכדי לקבל נכות לצמיתות יש להגיש בקשה על כך בביטוח לאומי ולעשות את הוועדה במס הכנסה שהוא הגוף הקובע זאת . הבקשה כרוכה בתשלום של כ-  600 שקל שלא מובן לי עד היום מה הסיבה לאגרה כה גבוהה אך בל נשכח כי זו יריית הפתיחה עבורנו ההורים להתמודדות מול הרשויות .

 ישנם סאגות נוספות שנצטרך לעבור בהמשך כגון רכישת רכב לילד , תרופות מיוחדות והקושי הגדול נסיעות רבות למעקבים בלתי פוסקים לבית החולים . 

 אני אשתדל להעלות בהמשך מאמרים נוספים בתחום זה בכדי לנסות ולסייע לכל הורה מניסיוני האישי והמקצועי . 

 כלל בידינו : ככל שנשקיע יותר בילד כך נהנה ממנו יותר ונגדלו לאישיות יציבה יותר . 

 רמת ההשקעה היא בלתי ניתנת למדידה והערכה כי " השמים הם הגבול עבור ילדים אלו " .

 הצלחה וברכה ורוב נחת .

            לכל שאלה ניתן להשאיר פרטים באתר ואנו נשוב אליכם בהקדם .


*******************************************************************************************************

"איזהו חכם הרואה את הנולד ".  לקבלת פרטים לייעוץ ראשוני אנא השאירו םפרטים באתר ואנו נשוב אליכם בהקדם . 


  שלווה בארמנותיך :

    לפרטים נוספים :

  טיפול זוגי .

  טיפול רגשי .


  פסיכותרפיסט מומלץ . 


  קלינאית תקשורת - טיפול בשפה ודיבור וכו' .

  ועוד . 

logo בניית אתרים