1. סרטונים
  2. משפחה
  3. זוגיות שניה - שיקום המשפחה


        " זוגיות שניה - שיקום ההורה והילד "

  אחוזים גבוהים מבין המתחתנים עוברים הליכי גרושין . יש מהם שיעשו זאת בצורה נאותה ומכובדת אשר תשאיר משקעים  חיוביים ויש  אשר יצאו למלחמת התשה הדדית אשר בחלקה תיגבה קורבנות רבים שחלקם יהיו הילדים והרכוש ההדדי . 

  מצב של גרושין בחוסר הסכמה עשוי לגרום לצדדים לחווייה טראומתית וקל וחומר לילדים . חוויה זו עשויה להשפיע קשות על בני הזוג  לקראת עתידם הבלתי נודע .

  גם אם המצב הטראומתי עובר ללא כל גרורות נפשיות מיוחדות הרי שהתובנות של בני הזוג יהיו קשות ומשליכות על הפרספקטיבה שלהם  לעתיד . 

         שיקום בן הזוג 

  שיקום בן הזוג מחייב הגעה לפסיכותרפיסט אשר יבדוק ויראה רמת נזקיו מהתהליך אותו עבר , יהיו כאלה שיגיעו למסקנה של חוסר אימון  חברתי ויהיו אף שיגיעו לחרדה חברתית ויהיו שיעברו הכל בשלום . עצם ההליך עצמו אינו מחייב ואינו משקף שום תהליך נפשי שיקרה או  שלא למי מבני הזוג והכל תלוי כיצד עברו את הגרושין , רמת המשבר וכו' .

   במצב לא נורמטיבי וקשה , יהיה חייב בן הזוג לעבור טיפול רגשי אשר יסייע לו להכיל את מצבו אליו ניקלע ואולי אף להבין מדוע זה קרה  לו וכיצד ניתן למנוע זאת בעתיד בזוגיות שניה .

              אני כיועץ זוגי איני ממליץ כלל לגשת להיכרות בזוגיות שניה ללא ליווי מקצועי .

         שיקום הילד 

  לכל הדעות הרווחות כיום בעולם הטיפול הנפשי , שבעת משבר זוגי ואפילו טרום גרושין , הילד עובר משבר רגשי עמוק ביותר ובמקרים  של אלימות בבית הוא  יחווה אף ארועים טראומתיים ויהיו מקרים שהוא עצמו עובר את הטראומה . 

 מצבים קשים אלו מחייבים את ההורים לאחר סיום הגרושין לדאוג לילדים לטיפול רגשי ולפעמים טיפול נפשי מעמיק אשר יסייע להם  להמשיך את חייהם בצורה שפויה ונורמטיבית ככל הניתן .

 לא יתכן שילד יעבור הליך גרושין ללא משבר נפשי שכן לפני ההליך הוא חי עם זוג הורים כלעומת ההווה שהוא חי עם שני דמויות שונות  ומרוחקות זו מזו .

 חובת הזהירות לשמירה על הילדים הינה מחייבת ביותר ואף קריטית . 

 לשאלות או הגעה לסדנאות או הרצאות ניתן לפנות אלי ישירות לנייד 052-3333146 . ניתן לשלוח מסורנים ו/או הודעות וואצטאפ .

  גבריאל .

  יועץ זוגי ומשפחתי , מנחה הורים חינוכי , M.A. 


*******************************************************************************************************

"איזהו חכם הרואה את הנולד ".  לקבלת פרטים לייעוץ ראשוני אנא השאירו םפרטים באתר ואנו נשוב אליכם בהקדם . 


  שלווה בארמנותיך :

    לפרטים נוספים :

  טיפול זוגי .

  טיפול רגשי .


  פסיכותרפיסט מומלץ . 


  קלינאית תקשורת - טיפול בשפה ודיבור וכו' .

  ועוד . 

logo בניית אתרים